czwartek, 20 maja 2010

Momenty samonapędzające


3 maja, Wigilijna 2 mieszkania 10. To jeden z tych momentów. Pełni po uszy pysznego mięsa z grilla siedzimy przed komputerem i wyznaczamy sobie cele. Ma być bieg na 10 kilometrów, ma być weekend 4-6 czerwca. Propozycji jest kilka. Znajdujemy biegi w Krotoszynie, Krzepicach, Urszulinie i Bukownie. Decyzja co do miejscowości nie zapada. Zapada natomiast ta o wiele ważniejsza - że w ogóle biegniemy.
Dziś już wiemy - naszym celem jest VIII Bieg Europejski w Gnieźnie. Pierwszy półprofesjonalny. Wszyscy pobiegniemy z chipami, które zmierzą nasz dokładny czas. Do numeru startowego z Polska Biega dołożymy kolejny - tym razem z pamiątkowym medalem, który przewidziano dla wszystkich uczestników.
4 kilometry chciałem przebiec poniżej 20 minut. Udało się. Teraz cel brzmi: 10 km poniżej 1 godziny. Według kalkulatora mistrza Skarżyńskiego to oznacza 4 kilometry w 24 minuty. Do zrobienia!
PS. Takie spotkania są najlepszym lekarstwem na każde zwątpienie. Pomaga wyznaczenie konkretnego celu, postawienie przed sobą wyzwania. Wyzwanie siebie samego na pojedynek. I jeżeli któryś z nas akurat trochę mniej chce, natychmiast zaraża się entuzjazmem pozostałych. Pod koniec spotkania nie myślałem o treningach, o bieganiu co drugi dzień przez godzinę. W głowie miałem moment, kiedy wpadam na metę, zatrzymuję czas, myślę - przebiegłem! Przebiegłem!

3 komentarze:

  1. :) 4 kilometry były ciężkie - jak przebiegniemy 10 kilometrów (a może bardziej: jak ja przebiegnę) - w nagrodę sprawiamy sobie porządne buty do biegania :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obowiązkowo! Obiecałem sobie co prawda, że na bieganie zacznę wydawać pieniądze po 3 miesiącach treningów (to prztyczek w nos dla ewentualnego słomianego zapału), ale mogę też zacząć wydawać nieco wcześniej. Jak tego nie zrobimy, to możemy znacznie więcej wydać na lekarza, który będzie nam leczył ścięgna, mięśnie... :D

    OdpowiedzUsuń
  3. pozostaje życzyć powodzenia...

    dobrze cię zobaczyć, choćby na zdjęciu :)

    Bruksela

    OdpowiedzUsuń